Parjitura din branza cu ciocolata si caise

Mai cremos de-atat nu se poate!

2

Imaginea unor caise intr-un desert cu ciocolata ma bantuie de cand am vazut la Edith reteta de brownies cu caise. Dar ce sa fac daca eu nu sunt fan brownies? Si-am stat si m-am gandit, si-am analizat si… iaca mi-a venit ideea! Din capitolul “sunt norocosa ca ma parinti si socri care ne trimit mereu bunatati” va prezint prajitura din branza cu ciocolata. Am incadrat-o in acest “capitol” deoarece branza (primita de la soacra mea) pe care am folosit-o la acest desert este tocmai de la Targu Neamt, de la niste vacute crescute cu iarba proaspata pe pasunile din zona. Fiind o branza grasa desertul este automat mai cremos si dens.  Deci sa revenim: branza+ciocolata+caise – mai bine de-atat se poate?

3

Ne trebuie:

  • 500 g branza de vaci (daca nu gasiti branza de tara, cautati un loc de unde sa o luati mai grasa, in nicun caz nu folositi dietetica, are prea mult zer)
  • 2 oua
  • 180 g/2 tablete ciocolata neagra (de pereferat minim 55% cacao)
  • 200 smantana pentru gatit sau pentru frisca
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 1/2 cardamom macinat
  • 1/2 lingurita nucsoara proaspat razuita
  • 1 lingura miere
  • unt pentru uns tava
  • un praf de sare
  • cateva frunze de menta pentru decor

Cum procedam:

  • scurgem bine branza, apoi o framantam (sau o dam prin blender) pentru a obtine o consistenta cat mai fina
  • adaugam ouale si amestecam pana la incorporarea acestora

branza cu ou

  • intr-un bol punem ciocolata rupta bucatele si praful de sare
  • intr-o cratita punem smantana la foc mic
  • cand smantana s-a infierbantat (atentie, nu are voie sa fiarba) o turam peste ciocolata
  • asteptam 1,2 minute, apoi, cu ajutorul unei spatule/linguri de lemn/tel amestecam – vom obtine un ganache

ganache

  • turnam crema ganache peste branza, adaugam scortisoara si cardamomul si amestecam
  • tapetam o tava cu unt, apoi cu hartie de copt (eu am folosit o tava de 15/30)
  • turnam compozitia in tava
  • incalzim cuptorul la 180 grade C/gaz 4
  • spalam si stergem bine caisele – le rupem in doua
  • le punem (in orice ordine dorim) in tava, cu interiorul fructului in sus
  • punem cate un strop de miere in fiecare jumatate de caisa

6

  • la sfarsit razuim nuscoara peste toata tava
  • dam la cuptor pentru 40 de minute
  • o scoatem de la cuptor, asteptam sa se raceasca, o decoram cu menta si o servim.

4

Pofta buna!

Single Post Navigation

Leave a comment

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Calatorii si Farfurii

Calatorii si Farfurii, blog de food & travel scris de Alexandra şi Cătălin, doi oameni c-un veşnic dor de cumpărat bilete de avion şi savurat preparate locale.

David Lebovitz

Baking and cooking recipes for everyone

Katie at the Kitchen Door

Globally-inspired, seasonal recipes

Green Kitchen Stories

Healthy Vegetarian Recipes.

Deliciously Organic

Simple Dishes, Vibrant Flavors Everyone Will Love

bucatardinpasiune

blog culinar

maggiesonebuttkitchen

Passionate about cooking and baking and love to share.

Dulciuri fel de fel

Orice iti doresti pentru clipele tale de rasfat

Placeri simple

Simple recipes for handy foodies

Monique Ceccato

Published Australian travel journalist and photographer, living and working in Norway.