Tort cu ciocolata, fructe de padure si martipan, de Andreea Toader

Torturi si biciclete

???????????????????????????????

Photo credit Andreea Toader

Astazi am o invitata speciala: Andreea  Toader. Pe Andreea sigur o cunoasteti; daca nu, va spun eu cine este! Este una dintre cele doua minunate fete care au creat evenimnetul (acum cu renume mondial) Skirtbike. In Romania Skirtbike a fost un eveniment care se intampla o data, de doua ori pe an, acum el a devenit un  adevarat curent printre randurile fetelor, femeilor, mamelor si pustoaicelor. Nu as vrea sa va spun insa mai multe, ci va recomand sa intrati pe Skirtbike.ro si sa va convingeti singure!

In continuare va las alaturi de Andreea si tortul ei cu biciclete 🙂 “Reteta asta de tort este cu poveste si din prima fraza va zic ca  ar trebui sa fie în to do list-ul vostru pentru orice aniversare, sarbatoare sau chiar pentru o duminica linistita de iarna. Eu nu am facut niciodata tort, dar de cand m-am mutat în Belgia cochetez cu gateaux au chocolat pe care  le experimentez saptamanal. Vroiam sa fac un tort delicios care sa contina ciocolata, martipan si fructe de padure, sa fie unul special pentru aniversarea iubitului, prima aniversare a lui departe de torturile mamei sale.  O provocare chiar! Asadar cu vreo doua saptamani înainte de ziua lui am început cautarile pe google, pe toate blogurile culinare pe care le urmaream, însa nicaieri nu  am gasit ceva în combinatia pe care o aveam eu în minte. Asa ca am întrebat-o pe doamna Prajiturela, care m-a si invitat ulterior sa postez deliciosenia pe blogul ei, cum sa fac un asemenea tort. Am urmat sfatul ei de a combina retetele, adica sa fac un blat de tort recomandat de cineva, crema de altcineva si tot asa.  M-am oprit pentru blat de tort  la Cadeaux Sucres respectand reteta tortului delicios cu smochine. Am început sa prepar crema tortului, pentru ca trebuie pregatita din timp si lasata la rece.

???????????????????????????????

Photo credit Andreea Toader

Ne trebuie:

Pentru crema

  • 300 g ciocolata alba (am folosit ciocolata Nestlé)
  • 500 g frisca lichida (crème fraîche épaisse)
  • 300 g fructe de padure congelate (proaspete)

Pentru blat (cantitatile sunt pentru unul singur, pentru acest tort este nevoie de doua blaturi)

  • 35 g cacao
  • 150 g ciocolata neagra (bien sûrca aici am folosit o ciocolata belgiana, ceea ce va recomand si voua)
  • 150 g unt
  • 300 g zahar rosu (soucre roux en poudre mai exact) – asa scrie în reteta, în realitate eu am folosit 170 g zahar brun ca asta aveam prin casa si a iesit destul de dulce tortul de ma gandesc sa nu mai pun deloc data viitoare, dar acum ramane la alegerea voastra
  • 125 g pudra de migdale
  • 4 oua

Cum procedam:

Crema

  • Se topeste ciocolata bain marie împreuna cu frisca lichida
  • Se lasa sa se raceasca si se pune crema la frigider timp de o ora

Am urmarit sfatul Mirelei pentru crema tortului ei cu smochine care spune asa “Scoateti crema din frigider,mixatila început la o viteza mica, pana ce amestecul se întareste si formeaza “varfuri” ca la albusuri, apoi mariti viteza, dar verificati din cand în cand sa nu se taie. O alta metoda pe care am experimetat-o eu a fost de a amesteca cu telul dupa ce amestecul s-a întarit la mixer. “ Eu asa am facut si a iesit excelent!

  • Se formeaza o pasta din fructe de padure cu ajutorul blanderului si se toarna peste crema de ciocolata alba
  • Apoi dati din nou crema la rece.

Dupa ce am terminat cu crema m-am apucat de blat. I-am zis omului sa aduca niste faina buna de la boxa ca ultima data nu mi-au iesit muffins-urile bune cu faina din casa. Apoi mi-a dat prin gand sa si traduc ce scrie pe faina aia, pantru ca-mi cumparasem dintr-un supermarket din Germania mai multe tipuri de faina pentru diferite prajituri si paini. Cand traduc, vad ca am facut muffins numai cu faina de porumb si la boxa “faina buna” era de faina de alac , cu care bineînteles ca nu m-am riscat sa fac blatul de tort. Pe la 22.00 nu mai gaseam faina pe nicaieri,  asa ca mi-am schimbat directia catre cartea mea frantuzeasca cea salvatoare “Tout Chocolat”, unde am gasit un blat de tort fara faina.

Blatul

  • Se încinge cuptorul în prealabil la 160ºC
  • Se foloseste o tava rotunda cu pereti detasabili, cam de 18 cm
  • Amestecati cacao în 80ml apa calda pana devine crema
  • Se topeste ciocolata cu zahar si unt la bain marie si se lasa la racit
  • Dupa ce se raceste compozitia, se adauga galbenusurile, crema de cacao si pudra de migdale
  • Se bat albusurile spuma si se adauga peste compozitia de ciocolata, amestecandu-se usor.
  •  Se lasa la cuptor o ora si 15 minute

Eu am preparat de doua ori acest blat, pentru ca este prea fragil ca sa poata fi taiat felii. L-am lasat la racit si la final i-am taiat putin marginile crocante. L-am însiropat cu un sirop facut din 4 linguri de apa, 3 linguri de rom (nu esenta) si o lingura de zahar. Între blaturi am pus crema de fructe de padure si 150 g de bluebarries si zmeura proaspata, iar tortul l-am acoperit cu o folie de martipan (care cred eu ca-i martipan adevarat, ca l-am cumparat din Germania….acum n-am experienta necesara, dar era delicios…daca nu aveti încredere în cele gasite prin magazine, puteti prepara martipan homemade). Pentru ornarea tortului am topit 150 g ciocolata neagra si am desenat cateva lucruri care-l caracterizeaza pe el: muntele si bicicleta. Pe margini am amestecat în palme putin martipan cu fructe de padure si am creat  bilute roz. Aceasta deliciosenie merita repetata si va recomand cu încredere sa încercati si voi! Se pastreaza la rece si se consuma a doua zi. A treia zi e chiar si mai bun, daca mai ramane.”

???????????????????????????????

Photo credit Andreea Toader

Si de la mine Pofta buna! 🙂

Single Post Navigation

Leave a comment

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Calatorii si Farfurii

Calatorii si Farfurii, blog de food & travel scris de Alexandra şi Cătălin, doi oameni c-un veşnic dor de cumpărat bilete de avion şi savurat preparate locale.

David Lebovitz

Baking and cooking recipes for everyone

Katie at the Kitchen Door

Globally-inspired, seasonal recipes

Green Kitchen Stories

Healthy Vegetarian Recipes.

Deliciously Organic

Simple Dishes, Vibrant Flavors Everyone Will Love

bucatardinpasiune

blog culinar

maggiesonebuttkitchen

Passionate about cooking and baking and love to share.

Dulciuri fel de fel

Orice iti doresti pentru clipele tale de rasfat

Placeri simple

Simple recipes for handy foodies

Monique Ceccato

Published Australian travel journalist and photographer, living and working in Norway.