Piure de dovleac la congelator

Delicii de toamna in orice anotimp

dovleac3

reteta de tarta intr-o postare viitoare

Ideea acestei postari mi-a venit cand, luna trecuta, revista Good Food a declarat acest copil al meu “blogul lunii”. In casuta aceea mica din susul paginii – care mie mi-a umplut inima de bucurie – scria despre “La PrajiturEla” ca este si un blog potrivit pentru incepatori. Incepatorilor in ale bucataritulu/prajituritului este dedicata aceasta postare despre cum sa congelezi piure de dovleac, mai exact cum congelez eu piure de dovleac. Il pun la congelator dupa cum veti vedea mai jos, apoi il scot si il folosesc direct la tarte, supe, piureuri, creme. Astfel imi usurez munca, nemaifiind nevoie sa fierb, condimentez sau pasez.

Ingrediente:

  • 1 dovleac (aprox 3 kg)
  • 1 lingurita boabe de piper
  • 1 lingurita boabe de coriandru
  • 1/2 nucsoara
  • 5 pastai de cardamom
  • cateva frunze de dafin
  • un praf de sare
  • apa

Cum procedam:

  • curatam dovleacul de coaja si samburi, apoi il taiem cuburi
  • il punem intr-o oala incapatoare si il acoperim cu apa

3

  • dintr-o bucata de tul sau tifon formam doua saculete pentru bobabele de piper si coriandru – astfel nu va trebui sa “pescuim” boabele din dovelacul fiert

collage

  • adaugam toate mirodeniile in oala si dam la fiert
  • fierbem pana cand dovleacul se inmoaie (intra furculita usor in el)
  • il scurgem si il lasam la racit
  • il pasam si  il cantarim

duiljdsjs

  • il distribuim in pungi cu fermoar sau de congelator – eu am pus cate 500 g de piure in fiecare punga, voi puteti pune mai mult sau mai putin, dupa preferinte

7

  • dam la congelator
  • cand vreti sa-l folositi, il scoateti si il lasati sa se decongeleze usor in frigider

Spor la lucru!  

Single Post Navigation

2 thoughts on “Piure de dovleac la congelator

  1. amintiridinbucatarie on said:

    imi place tot mai mult dovleacul 🙂 desi l-am descoperit de foarte putin timp
    te pup, Oana

Leave a comment

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Calatorii si Farfurii

Calatorii si Farfurii, blog de food & travel scris de Alexandra şi Cătălin, doi oameni c-un veşnic dor de cumpărat bilete de avion şi savurat preparate locale.

David Lebovitz

Baking and cooking recipes for everyone

Katie at the Kitchen Door

Globally-inspired, seasonal recipes

Green Kitchen Stories

Healthy Vegetarian Recipes.

Deliciously Organic

Simple Dishes, Vibrant Flavors Everyone Will Love

bucatardinpasiune

blog culinar

maggiesonebuttkitchen

Passionate about cooking and baking and love to share.

Dulciuri fel de fel

Orice iti doresti pentru clipele tale de rasfat

Placeri simple

Simple recipes for handy foodies

Monique Ceccato

Published Australian travel journalist and photographer, living and working in Norway.